Un altfel de alfabet [II]

M(elancolie)

Afara-i toamna, frunza-mprastiata,

Iar vantul svarla-n geamuri grele picuri;

Si tu citesti din roase plicuri

Si intr-un ceas gandesti la viata toata.

N(aluca)

A fi? Nebunie si trista si goala;

Urechea te minte si ochiul te-nsala;

Ce-un secol ne zice ceilalti o deszic

Decat un vis sarbad, mai bine nimic.

O(ameni)

Tu vrei un om sa te socoti

Cu ei sa te asemeni?

Dar piara oamenii cu toti,

S-ar naste iarasi oameni.

R(epreos)

Cand e o-namorare de tot ce e al tau,

De-un zambet, de-un cutremur, de bine si de rau,

Cand esti enigma insasi a vietii mele-ntregi…

Azi vad din a ta vorba ca nu ma intelegi!

S(inguratate)

Departe sunt de tine si singur langa foc,

Petrec in minte viata-mi lipsita de noroc.

Optzeci de ani imi pare in lume c-am trait,

Ca sunt batran ca iarna, ca tu vei fi murit.

T(aina)

Si mis- draga mie insami pentru ca-i sunt draga lui

Gura tu! invata minte, nu ma spune nimanui,

Nici chiar lui, cand vine noaptea langa patul meu tiptil,

Doritor ca o femeie si viclean ca un copil!

U(itare)

Sa cer un semn, iubito, spre-a nu te mai uita?

Te-as cere doar pe tine, dar nu mai esti a ta;

Nu floarea vestejita din parul tau balai,

Caci singura mea ruga-i uitarii sa ma dai.
V(ersuri)

De-oi urma sa scriu in versuri, teama mi-e ca nu cumva

Oamenii din ziua de-astazi sa ma-nceap-a lauda.

Daca port cu usurinta si cu zambet a lor ura,

Laudele lor desigur m-ar mahni peste masura.

V(is)

Da… visam odinioara pe acea ce m-ar iubi,

Cand as sta pierdut pe ganduri, peste umar mi-ar privi,

As simti-o ca-i aproape si ar sti c-o inteleg…

Din sarmana noastra viata, am dura roman intreg…

Posted on 30 August, 2006, in Poems & Stuff. Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. La citirea versurilor tale am rememorat cateva din amintirile placute si neplacute ce mi-au ramas intiparite in memorie. Ai descris un adevarat curcubeu de sentimente, felicitarile mele!

Lasă un răspuns

