Un altfel de alfabet [I]

A(mor)

Si cu focul bland din glasu-ti tu ma dori si ma cutremuri,

De imi pare o poveste de amor din alte vremuri;

Visurile tale toate, ochiul tau atat de tristu-i,

Cu-ale lui umed-adancime toata mintea mea o mistui…

B(lestem)

Puteam numiri defaimatoare

In gandul meu sa-ti iscodesc,

Si te uram cu-nversunare,

Te blestemam, caci te iubesc.

C(hemare)

Te pleaca iar zambind peste-a mea fata,

A ta iubire c-un suspin arat-o, […]

Sa simt fiorii strangerii in brate

Pe veci pierduto, vecinic adorato!

D(or)

Si inima aceea, ce geme de durere,

Si sufletul acela, ce canta amortit,

E inima mea trista, ce n-are mangaiere,

E sufletu-mi, ce arde de dor nemarginit.

F(emeie)

Cu zambetul tau dulce tu mangai ochii mei,

Femeie intre stele si stea intre femei

Si intorcandu-ti fata spre umarul tau stang,

In ochii fericirii ma uit pierdut si plang.

I(ubire)

Caci te iubesc, copila, ca zmeul nemurirea,

Ca preotul altarul, ca spaima un azil;

Ca sceptrul mana blanda, ca vulturul marirea,

Ca visul pe-un copil.

I(ertare)

Sterge-ti ochii, nu mai plange!… A fost cruda-nvinuirea,

A fost cruda si nedreapta, fara razem, fara fond,

Suflete! de-ai fi chiar demon, tu esti sfanta prin iubire,

Si ador acest demon cu ochi mari, si parul blond.

L(acrimi)

Cand voi muri, iubito, la crestet sa nu-mi plangi;

Din teiul sfant si dulce o ramura sa frangi

La capul meu cu grija tu ramura s-o-ngropi,

Asupra ei sa cada a ochilor tai stropi.

L(una)

Peste cate mii de valuri stapanirea ta strabate,

Cand plutesti pe miscatoarea marilor singuratate,

Si pe toti ce-n asta lume sunt supusi puterii sortii

Deopotriva-i stapaneste raza ta si geniul mortii!

Posted on 30 August, 2006, in Poems & Stuff. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

