Citeşte semnele !

Offfff, influenţa modei italiene! Nu conteneşte niciodată să mă surprindă. Ultimul trend este tricoul cu mesaje scrise în limba spaniolă. Unii poartă cu mândrie pe piept „De Puta Madre” (asociată în mod eronat cu o înjurătură, această expresie are o conotaţie pozitivă cu echivalentul aproximativ în limba română „super tare”, „super mişto”), gândindu-se că le arată celorlalţi degetul, când de fapt ridică degetul mare în mod afirmativ. Şi mai este şi deja clasicul „Maricon is not a crime” (homosexualitatea nu este o crimă), purtat de toţi „cocalarii” de la bloc care îi urăsc de moarte pe gay. Doamne-Dumnezeule, nu ştiţi să citiţi pur şi simplu nu vă pasă ce scrie pe pieptul vostru? Am auzit că nişte imbecili au aruncat cu ouă la marşul gay şi purtau aceste tricouri. Faptele vorbesc mai tare decât cuvintele, însă în cazul ăsta lucrurile mai mult se complică.

Am o mare problemă cu sistemul de semnalizare din România, începând cu panourile publicitare de pe stradă şi până la indicatoarele de la metrou. Este practic imposibil să te plimbi prin oraş cu o hartă în mână, pentru că plăcuţele stradale sunt amplasate doar la începutul şi capătul străzilor, iar când ai norocul să le şi găseşti acolo, sunt camuflate sub un strat de vopsea sau de o plantă agăţătoare omnivoră. Ce se poate vedea, în schimb, fără nicio problemă sunt groaznicele panouri publicitare care acoperă toate spaţiile posibile. Recleme la telefoane mobile şi imagini cu femei dezbrăcate maschează toate clădirile frumoase din oraş, iar acum chiar se construiesc clădiri noi pentru că e nevoie de mai mult spaţiu publicitar. Limbajul coordonatelor spaţiale s-a schimbat şi, de exemplu, nu mai spui că locuieşti pe Ştirbei Vodă la nr. 26, ci „la dreapta reclamei de la Pepsi Fotbal”.

Şi mai simpatic mi se pare sistemul de semnalizare de la Metrou, unde pare că este imposibil să se amplaseze indicatoare pe toată lungimea platformei, pentru ca atunci când atenţia îşi este distrasă pentru o secundă să nu te panichezi şi să sari din tren, doar pentru a constata că nu este staţia la care voiai să ajungi şi mai ai 10 minute de aşteptat până vine următorul tren. Totuşi, felicitări celor de la Metrorex pentru că au pus semnele de urme de tălpi pe treptele de la scara rulantă, indicând persoanelor să staţioneze pe partea dreaptă şi celor care vor să înainteze să folosească partea stângă. La prima vedere s-ar părea că un indiciu ilustrativ ar trebui să fie mai mult decât grăitor. Dar a funcţionat din timpuri preistorice.

De departe cea mai amuzantă alegere de semne mi se pare cea din Gara de Nord. Iată-mă în sfârşit în Bucureşti, aveam euro mai mulţi decât lei prin buzunare şi cu o nevoie disperată de a găsi o casă de schimb valutar. Am observat cu coada ochiului un panou pe care erau afişate cursuri valutare. Mi-am îndreptat paşii în direcţia respectivă şi deodată am pus frână. Vă rog să mă corectaţi dacă greşesc, dar să numeşti singura casă de schimb valutar din gara centrală din capitală „Nasty Exchange” (schimb valutar scârbos/dezgustător/neplăcut) nu este nici pe departe una dintre cele mai strălucite idei. Aşa că fiţi atenţi/e ce cuvinte afişaţi în faţa magazinelor, pe tricouri şi pe stradă. Pentru că e posibil ca într-o zi cineva chiar să aibă tupeul să le citească.

Posted on 11 Iulie, 2006, in Real life. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. cine a scris aceste randuri e o persoana cu o cultura generala bogata. Bravo mai ales la faza cu „De puta madre’

  2. tot eu ,am uitat: am si eu un tricou „de puta madre” original si pe eticheta scrie mare ce inseamna, faza e k majoritatea tricourilor de la noi sunt falsuri

Lasă un răspuns

